Колінчасті вали двигунів внутрішнього згоряння - деталі дуже трудомісткі у виготовленні, а тому дорогі. Особливо, якщо йдеться про великогабаритні ДВЗ тепловозів, суден, великотоннажних вантажівок, автокранів тощо.
Заключна операція шліфування шийок визначає якість дорогої деталі та термін її служби. Перегрів поверхонь при шліфуванні шийок колінчастих валів категорично неприпустимий. Навіть легкий, невидимий припал призводить до змін у поверхневому шарі металу, зниження твердості і, як результат, до зниження терміну служби колінчастого валу. Саме тому застосування шліфколів з нормального електрокорунду з твердістю вище за середню технологічно неприпустимо. Октаедрична форма зерен нормального електрокорунду (14А) та наявність шкідливих домішок (Fe2O3, CaO) у рази більша, ніж у білому електрокорунді, призводить до набагато більш високої температури в зоні шліфування. Вибір твердості кіл вище, ніж С1-С2 лише посилює цей процес.
Розвиток технології обробки колінчастих валів визначив найкращі абразивні матеріали для шліфування кіл, що забезпечують безпружне шліфування, високу точність та стійкість. Це хром-титанистий електрокорунд, білий електрокорунд, монокорунд.
Монокорунд
Відрізняється від інших електрокорундів великою чистотою, причому майже весь окис алюмінію в монокорунді представлений корундом із зернами-монокристалами. Монокорунд містить не менше 97% Аl2O3 інше домішки; густина 3,97 г/см3. У порівнянні з нормальним і білим електрокорундами монокорунд має більш високі показники: твердість, механічну міцність і абразивну здатність. Ізометрична форма зерен монокорунду та міцні гострі кромки забезпечують інструментам високу ріжучу здатність та хорошу самозаточність.
- діаметр, висота та посадкове місце шліфкруга;
- схема шліфування («врізне» або «в розбіг»), швидкість кола (або кількість обертів шпинделя);
- шорсткість поверхні, задана кресленням;
- матеріал колінчастого валу, твердість шийок, припуск на обробку.
- офіційний дистриб'ютор фірми «Karbosan», Туреччина